Duurzame
straatreclame
met
Impact

telnummerplusofferteaanvragen2



reverse graffiti of green graffiti

Reverse graffiti, of green graffiti is een duurzame vorm van straatreclame waarbij met behulp van een aluminium sjabloon, schoon water en een speciale hogedrukreiniger een reclame uiting of een andere boodschap op de grond zichtbaar wordt gemaakt. Er wordt bij reverse graffiti dus alleen maar een deel van de ondergrond met water schoongespoten en dus niets aangebracht.

Reverse graffiti straatreclame: de kunst van het weghalen!

Door gebruik te maken reverse graffiti is het mogelijk reclame-uitingen te plaatsen op locaties waar traditionele reclame vaak niet toepasbaar is. Bijvoorbeeld: drukke winkelstraten, scholen, stations, bus en tramhaltes, pinautomaten, parkeerautomaten, oversteek plaatsen, etc. Reverse graffiti of green graffiti blijft, afhankelijk van de ondergrond en traffic, gemiddeld 4-6 weken duidelijk zichtbaar. Het is ook mogeijk een straatrclame campagne uit te laten voeren met biologisch afbreekbare krijt- of melkverf. 


Reverse graffiti                                                                      Krijtverf

 A111   c25

Reverse graffiti: duurzame straatreclame?

Reverse graffiti is duurzame straatreclame omdat er maar 1 sjabloon gebruikt wordt waarmee een onbeperkt aantal Cleanads gemaakt kunnen worden. Voor het maken van de reverse graffiti ads is verder alleen een speciale hogedrukreiniger en water, zonder toevoegingen, nodig. We maken zoveel mogelijk gebruik van onbehandeld grondwater en bio-brandstof. Er zijn geen inkt, papier en chemische stoffen nodig.Het metalen sjabloon kan na afloop gerecycled worden.

Dus minimale impact op het milieu en maximale impact op uw klant!

Door reverse graffiti te gebruiken voor uw campagne zal uw merk, dienst of product positief onder de aandacht van de doelgroep gebracht worden, door het milieuvriendelijke karakter van deze vorm van straatreclame.

200

Reverse graffiti: hoe, wat en waar?

Samen met u bepalen we hoe we een reverse graffiti campagne het beste kunnen uitvoeren. Afhankelijk van het budget, het doel en de grootte van het gebied bepalen we eerst hoeveel Cleanads er moeten worden ‘aangebracht’

Vervolgens gaan we kijken naar het ontwerp voor het sjabloon. In pricipe is iedere afbeelding of tekst mogelijk, maar het is wel belangrijk om zo min mogelijk tekst te gebruiken. Voor reverse graffiti is een zogenaamd stencil-lettertype het meest geschikt, maar ook het lettertype van uw eigen huisstijl kan, na een kleine aanpassing, gebruikt worden.

Waar we de reverse graffiti ads kunnen plaatsen is afhankelijk van de doelgroep, de boodschap, ondergrond, goede smaak en respect. Hoewel deze vorm van straatreclame voor de wetgeving in een grijs gebied valt en niet is verboden, is het wel belangrijk om geen overlast of ergernis te veroorzaken. Dat zou immers het doel van de campagne teniet doen.

  • Reverse graffiti of green graffiti is een vorm van guerrilla marketing. Daarom is het niet mogelijk om hiervoor een vergunning of ontheffing aan te vragen.
  • Reverse graffiti of green graffiti blijft minimaal twee weken, tot soms tot wel 12 maanden zichtbaar.
  • Een sjabloon voor reverse graffiti is gemiddeld ca. 1,5 m2. Dit formaat past hierdoor op vrijwel iedere stoep en is in 1 gedeelte ook nog goed hanteerbaar. Grotere sjablonen zijn natuurlijk ook mogelijk, maar zullen dan uit afzonderlijke delen bestaan en de mogelijkheden voor een geschikte locatie worden soms wat kleiner.
  • Reverse graffiti kan niet op iedere ondergrond optimaal worden toegepast en het resultaat is daarom nooit gelijk en ook afhankelijk van de vervuiling van de ondergrond.
  • Omdat we bij reverse graffiti of green graffiti alleen de ondergrond schoonspuiten zijn de afbeeldingen dus niet in kleur.
  • Het niet mogelijk om reverse graffiti toe te passen op muren of binnenshuis.
  • De straatreclame campagne wordt meestal ‘s nachts of vroeg in de ochtend uitgevoerd. Niet omdat we graag geheimzinnig doen, maar om overlast voor de overige verkeersdeelnemers te beperken en zo veiliger en sneller te kunnen werken.
  • Een straatreclame campagne kan het hele jaar en zeven dagen per week ingepland worden, behalve bij temperaturen onder nul omdat we anders de stoep veranderen in een ijsbaan.
  • Vanaf het moment van een akkoord op de opdracht kunnen we vrijwel altijd binnen vijf werkdagen starten met een campagne.
  • Na voltooiing van de reverse graffiti actie ontvangt u van ons een uitgebreide rapportage, compleet met foto’s.
  • Het is ook mogelijk om een campagne uit te voeren met krijtverf of melkverf. Hiervoor is wel toestemming nodig van de wegbeheerder

  

Zoeken

Wie

  • Cleanadvertising is een outdoor mediabureau dat spraakmakende buitenreclame plaatst, door gebruik te maken van alleen milieuvriendelijke materialen.

    Wij kunnen uw product of boodschap op een unieke en opvallende wijze onder de aandacht van de doelgroep te brengen.

    Reverse graffiti wordt het meest toegepast, maar ook kalkverf-, melkverf-ads, zand-ads of regen-ads zijn mogelijk. De reclame-uitingen blijven soms tot wel 3 maanden duidelijk zichtbaar.

    Deze duurzame vorm van buitenreclame is zeer effectief. Door de Cleanads strategisch in een stad of winkelcentrum te "plaatsen" kan een groot aantal mensen, heel gericht, bereikt worden voor een lange periode.

    Lees meer

Kosten

  • De kosten van de campagne zijn afhankelijk van de wensen van u als klant. Als u een email stuurt met de onderstaande gegevens, nemen we contact op voor een passende offerte:

    >Welke steden?
    >Wanneer moet de campagne starten?
    >Hoe groot moet het sjabloon worden?
    >Hoeveel CleanAds totaal?

    offerte aanvragen

Voordelen